Maanantai 7.9.

Olen oppinut...
-Ylittämään moottoritien juoksemalla autojen välistä
-Kantamaan ämpärillistä vettä pääni päällä
-Tinkimään
-Pesemään hiukset vain muutamalla litralla vettä
-Nukkumaan sikeästi, vaikka samassa huoneessa huutaa viisi paikallista
-Juomaan vettä muovipussista

En ole vielä oppinut..
-Ghanalaista kättelyä
-Olemaan sinut torakoiden kanssa
-Olemaan käyttämättä vasenta kättä
-Sietämään tulisia ruokia

Ikävöin Suomesta...
-Perhettä ja ystäviä
-Eurooppalaista ruokaa (pizza ja sipsit!!)
-Lämpimiä suihkuja
-Kylmiä öitä
-Hiljaisuutta ja omaa rauhaa
-Tilavia busseja
-Hyviä tyynyjä
-Pyykinpesukonetta

Rakastan Ghanassa...
-Kulttuuria
-Maailman parasta ananasta
-Merta
-Värejä

En pidä Ghanassa...
-Kanan mahalaukusta
-Bankusta
-Sähkökatkoista
-Aikasista aamuista
-Huonetoverini 24/7 soivasta ainoastaan 12 kappaletta sisältävästä soittolistasta

Olen iloinen siitä, että...
-Sain tänään skypettää lähes puolitoista tuntia hyvän ystävän kanssa
-Toin mukanani superliimaa ja jesaria
-Olen saanut uusia ystäviä
-Puhelimessani on netti
-Mun hyttysverkko on pystytettävä, eikä seinään/kattoon kiinnitettävä
-Tänä aamuna suihkuista tuli vettä
-Saan viettää tässä maassa vielä 5 ja puoli kuukautta
-Sain nähdä videopuhelussa meidän koiran Jedin

Bankun valmistusta.

3 kommenttia:

  1. Minä olen iloinen tänään siitä, että sain lukea sisarentyttären hienoa Ghana-blogia!

    VastaaPoista
  2. Kuulostaa Nii kivalta!!! :))
    Ihana blogi!!
    Onko sulla siis tietokonetta siel ollenkaan?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! :) Mulla oli mukana reissussa melko vanha läppäri, joka päätti irtisanoutua heti ekoina päivinä. Viime perjantaina Suomesta lensi vapaaehtoinen toisen järjestön kautta Accraan. Tää vapari kiltisti suostu ottamaan Suomesta mukaan mulle uuden läppärin, jonka hain siltä lentokentältä. Eli nyt on kone ja siinä mokkula, eli saan toivottavasti päiviteltyä tätä blogiakin ihan mukavasti!

      Poista